onsdag 20 februari 2013

8h förra veckan, 9h denna vecka ?

Förra veckan kom jag upp i anständiga 8h timmars träning. Denna veckan är planen att komma upp i 9 timmar. Jag är i Bremen Tyskland just nu och har faktiskt helt ok tränings möjligheter. I Måndags sprang jag 7,5 km runt Bögerpark, ja det uttalas så :D. En jättefin park men tyvärr kan jag inte springa innan kl 18:00 så det börjar bli mörkt när jag springer där.
Det finns dessutom en 50m simhall som jag ska testa idag. Denna ligger bara någon km från mitt hotell så det är hur bra som helst. Jag var där redan igår men tyvärr var Tisdagen den enda dagen i veckan de inte hade öppet på kvällen för allmänheten så det var bara att jogga hem till hotellet igen.
Jag tog mer eller mindre en vilodag igår. Det blev 2,5 km lugn jogg samt 3 km snabbgång fram och tillbaka till hotellet. Jag tappade motivationen totalt när jag inte fick simma.
Idag ska det bli ändring på detta, 1,5 h simning och lite löpning efteråt är planen.
Löpningen går mycket bra just nu måste jag säga. Jag kan periodvis springa i runt 5:00 fart utan att pulsen går upp spec. mycket. Det känns verkligen som jag inom kort åtminstone kan vara tillbaka i den form jag lyckades jobba upp förra året.
Jag har en liten, liten förhoppning om springa seedningsloppet till GBG-varvet i Mars men vet ärligt talat inte om jag har en chans att nå 45 minuter. Kanske ställer upp bara för att få ett kvitto på var formen befinner sig.
Nu när löpningen börjar släppa och jag har hyfsad koll på simningen så kommer ju cyklingen som ett stort mörkt moln och bara täcker hela kroppen på mig. Bara jag tänker på det får jag fanimej ångest. Denna grenen är ju bara den absolut viktigaste i ironman och den ligger jag så kopiöst efter med.
Det är inte bara det att jag inte kan cykla, det är allt annat runt omkring också.

1: Cykel (Jag har racercykel med tempostyra och 2 vattenflaskhållare...thats it)
2: Inställningar på cykel (Troligen helt fel)
3: Plan för att klara 18 mil (Ingen)
4: Långpass på cykel (Obefintliga)
5: Kortpass/intervallpass (Nästan obefintliga)
6: Rundtramp (Jo det finns något som heter så men det kan jag inte)
7: Övrigt matrial: (Skor,trampor,triathlondräkt,hjul,cykeldator,vätskeanordning...allt detta måste jag ha koll på.

Det blir en diger lista och jag har säkert inte fått med allt.
Jag har ändå ingen tillgång till varken cykel eller trainer denna veckan så jag gör som vanligt, förtränger allt som har ed cykling att göra och koncentrerar mig på löpning och simning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar