fredag 1 februari 2013

Simning för hela slanten.

Igår var jag och simmade igen. Känns som det är den enda träningen jag får till nu är just simning. Passet igår gick lite halvknackigt då jag körde lite olika intervaller men i det stora hela så får jag väl vara nöjd. Det som var positivt igår var att jag hittade ett grymt vattendrag. Detta är något jag saknat när jag legat och kört mina distanspass. Kanske är det lättare att hitta draget om man kör lite fortare. Det verkade så ialla fall. Gjorde naturligtvis två maxtest direkt på 50m när jag märkte att jag hittade lite fart :D.
Jag klarade 50m på 48 sekunder vilket är säkert 10 sekunder snabbare än jag klarat innan.
Om jag bara nöter på nu med 2 passs i veckan så känns det som att simningen kommer jag greja hur bra som helst.
Bara två grenar till att ta tag i och hitta samma känsla där. Löpningen vet jag ju att det är bara ut och nöta så kommer det. Gäller bara att hitta tid och motivation att komma ut. Framför allt handlar det nog om springa även om det är mörkt,trist och slask ute.
Sedan är det ju "bara" cyklingen kvar. Det blir knepigt att lösa men snart är det vår och då räknar jag med att få till en hel del trasnportcykling till och från jobbet. Då kan jag ju räkna in 42 km varje dag jag cyklar, sedan får det väl bli obligatoriska långpass på ett par timmar. Då borde jag vara i hyffsad form till Augusti.
Det otrevliga just nu är att tiden bara flyger iväg och träningen är helt klart inte i fas. Jag måste tvinga mig ut så jag kommer in i det där härliga träningsflytet då man känner att allt är lätt och man verkligen vill träna varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar