tisdag 26 februari 2013

3X2000 m Intervaller

Hade återigen glömt skorna idag men idag åkte jag hem innan jag bytt om och hämtade dem.
Det blev 3X2000m på bandet med 1 min ståvila i mellan. Jag ville med detta pass se ungefär var formen var någonstans och fick väl de besked som jag förväntat mig ungefär.
Jag har aldrig kört 2000m intervaller tidigare men blev inspirerad av Jörgen från fet till triathlet som körde ett likadant pass häromdagen.
Då jag inte hade en aning om vilken fart jag skulle lägga mig på så kopierade jag Jörgens upplägg rakt av så det gick i 4:48 fart. Kändes som denna farten var jobbig men inte kräkjobbig som de sista intervallerna brukar vara så kanske skulle jag kört lite snabbare. Jag fixade det ialla fall och naturligtvis var det tröttsamt, pulsen gick upp till ca 180 den sista intervallen men i stort var det ett riktigt bra pass.
En solig dag med 8+ grader och motivation på topp så borde det gå att ligga på ca 4:45 till 4:55 på milen just nu. Hoppas bara man får vara frisk hela våren så kan detta bli riktigt bra till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar