torsdag 21 februari 2013

Schwimmhalle i Bremen



Igår kom jag äntligen in i simhallen som jag hittat. En sliten byggnad i DDR-stil och en jäkla massa folk. Tydligen tar ganska många chansen och simmar en Onsdag kväll.
Jag var laddad till tusen då jag inte simmat på 1,5 vecka och körde igång. Märkte omgående att detta blir nog knepigt då det bara fanns en bana för crawl och ca 20 pers som simmade i den.
Dom simmade både under,brevid och nästan över en så jag fick lite lätt panik kan jag säga. Det blev bara 1000m men då var de de mesta i intervalltempo ialla fall. Jag var ju tvungen att fläska på så gott det gick så dom jäkla tyskarna inte skulle sänka mig :D
Jag sprang även ca 7 km igår i lite varierat tempo och träningen går enligt plan nu.
Pulsen var nere på fantastiska 48 bpm igår innan träning. Detta är ett väldigt tydligt tecken på att det börjar rätta till sig och formen är på väg.
Jag har haft puls på 43 när jag varit som jag känt själv i alla fall i bra form. Bara jag ligger under 50 så kan det nog vara naturliga variationer under detta.
Har nu tränat något i 8 dagar i rad, visserligen ganska lugnt men det är ändå timmar och km som går rakt in på må bra kontot. Då träningen funkar bra nu ska jag förlänga mina lugna pass och köra lågpulspass hela nästa vecka också och sedan lägga in något intervallpass samt något lite snabbare pass.

1 kommentar: