söndag 21 augusti 2011

Längsta passet någonsin - 26km

Gav mig ut på långpasset idag som igentligen skulle blivit av igår. 26 km i 6:03 fart/km. Riktigt nöjd med både längden och farten. Idag njöt jag faktiskt stora delar av passet. Det är ovanligt för att vara mig. Jag brukar bara kunna njuta efter och före.  Jag kände de sista kilometrarna att det här med maraton i början av november kanske är lite väl ambitiöst. Hade inte många kilometer kvar i kroppen. Framförallt så tog fotsulorna och vaderna mycket stryk. Kanske klarar jag det om jag springer ett sådant här långpass i veckan men det känns just nu väldigt tveksamt. Jag skiter hellre i det än att lunkar in på 5 timmar. Har jag ingen chans på gå under 4 timmar så skippar jag nog det men än så länge har jag inte gett upp GBG marathon.
I vilken fall som helstså är jag grym. 26km är fan inte o pinka på *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar