onsdag 21 december 2011

Intervall + styrka

Var spänd på vad lite proffsigare träning kunde åstakomma när jag gick in i Ryahallen för att köra ett pass med intervall och stryka med SOK Knallen. Det blev fullt ös kan man säga.
Vi körde intervall 4 min X 3 med 45 sek vila. Detta gjorde vi 2 gånger och hade 2 min vila  efter 3 gånger. Det gick ungefär i 4:20-4:30 tempo för mig kan jag tänka mig. GPS:en funkade tyvärr inte inne i hallen så jag hade inte riktig koll. Efter detta mördande intervallpass var det dags för styrka med en tjej som alla gånger jobbar som PT eller liknande. Hon hade full koll ialla fall och jag har aldrig svettats så på ett styrkepass som jag gjorde igår. Rygg,mage,vad,lår,knä tränade vi i ca 25 min. Fy satan vilket pass. Efteråt var jag ju naturligtvis skitnöjd och tyckte det var ett kanonpass men det tyckte jag INTE mitt i passet kan ja lova :D
Sammantaget kändes det som ett av mina bästa pass helt klart. Ska helt klart ta mig ner nästa Tisdag också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar