måndag 16 juli 2012

10 km morgonpass

Idag kom jag äntligen iväg på morgonen. Drog iväg 09:20. Körde 10 km i 5:15 takt så jag är helt klart nöjd nu. Sprang en väg jag inte brukar springa och det var mycket långa backar som sög kraft men jag var bara positiv idag och tänkte bara att detta kommer jag få betalt av när jag ska springa Kretsloppet i September. "Bring it on baby" ge mig mer backar för fan. Här ska köttas. Känslan idag var mycket bättre än igår. Idag kände jag mig stark både i ben och lungor. Pulsen var 55-58 innan jag stack ut så det får väl räknas som ok ändå. Jag tror att kroppen inte riktigt är återställd efter mina 30 km cykel och 1 km simning i Lördags. Det stramar fortfarande lite i en baksidan av knät men i övrigt är jag i fin form. Nu sitter jag och ätit 2 råa ägg, lite skinka och en tallrik med jordgubbar och yogurt. Mår just nu riktigt bra.
Kanske blir det något skojpass bara i kväll. Får se om tiden är med mig eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar