måndag 16 juli 2012

Almenäs med Pasi Salonen från PThuset

Idag hängde jag med och körde sim och löpintervall på Almenäs med Pasi Salonen från Pthuset. Jag fick även med mig äldste sonen. Vi sprang först 400m och simmade 75m 3 gånger, sen var det en kort vila och sedan 2 gånger med paus och avslutade i maxtempo en sista runda. Man kunde naturligtvis kört lite lugnt och myst igenom passet men det ligger liksom varken i min eller pojkens natur så vi började lite lugnt de 3 första, ökade sedan nästa 2 och körde skiten ur oss den sista intervallen. Enligt klockan låg jag på 3:50 den sista intervallen och det får väl vara godkänt :D. Pojken var helt färdig efteråt. Härligt att se honom kämpa som en liten tok för att hänga med. Han var inte långt efter pappa men än så länge klår jag honom.
Återigen var det simningen som sög purjo. Den sista intervallen var jag tvungen att köra bröstsim. Det gick inte att crawla, fick ingen luft. Jag måste bara få till detta. Jag hatar att jag inte fixar detta.
Det var ett riktigt kul och annorlunda pass som jag verkligen rekommenderar alla som kan att vara med på.

1 kommentar:

  1. Kul att köra både löp- och simintervaller. Bra jobbat, både du och pojken.

    SvaraRadera