tisdag 31 juli 2012

Formtoppa inför Cykelvasan.

Jo formtoppa hade varit kul att kunna göra. Nu handlar det nog mera om att ta sig runt med äran i behåll. Jag har inte ens fått på rätt pedaler på MTB:en ännu och bara kört 30 km med den. Det är lika med ingenting i cykelväg. Ungefär som att säga - Jag sprang 1km inför GBG-varvet så nu är jag redo. Jag har ju lite cykelträning på racern och på gymmet de sista månaderna ialla fall men det är inte mycket att hänga i julgranen det heller. Jag får helt enkelt köra på inspiration. Första gången man gör något så vet man ju inte bättre och då brukar det ju gå bra :D.
Tanken är att jag ska få in några mil i kroppen innan start och att jag kommer träna stenhårt fram till tävlingsdagen. Det brukar inte funka speciellt bra att KH-ladda, varva ner, vila och allt annat man "ska" göra. Då blir jag bara seg och energilös så denna uppladdningen kommer det bara handla om att träna mycket och lite extra KH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar