fredag 20 juli 2012

10km slöpass.

Vilat nu i 2 dagar så idag var det dags för lite löpning igen. Kikade vilopulsen på morgonen och den låg på 50 så det verkade som det kunde bli ett bra pass.Tyvärr märkte jag redan vid uppvärmningen att detta kommer skita sig då pulsen låg på 175 i 6:30 fart. Jaha det var det snabbpasset det. Bara att jogga av de 10 km och ta det som ett slöpass då. Detta var precis vad jag gjorde fast jag lade in två kilometer i 4:37 fart. Pulsen gick aldrig ner riktigt utan den höll sig på 170-175 hela vägen trots makligt fart. Jag får ingen ordning på detta med pulsen så jag har bestämt att bara köra på så gott det går och till slut borde ju det släppa. Kanske får jag lite svar på sjukhuset när det nu blir av. Jag har ju fått remiss i alla fall så det borde ju inte vara ljusår bort.

1 kommentar: