måndag 23 juli 2012

Swim/run på Almenäs


Idag var det dags för swim/run igen för andra gången. Denna gången tog jag även med den yngste sonen. Vi drog på oss lite badbyxor och tröjor och drog iväg till badet. Denna gången var det lite kallare i vattnet, lite på gränsen till för kallt men Kasper fixade första simningen med lite hjälp.Stackarn var helt stelfrusen och tyckte inte det var speciellt roligt när vi kom upp efter de 75 metrarna men han kämpade på och efter varje löprunda så blev simningen lättare och lättare. Jag blev otroligt stolt över hans inställning när Pasi frågade om han skulle sluta efter 5:e rundan. - Nää vi kör sista också tyckte han. Han fick jättemycket uppmuntrande ord från de andra så han var stolt som en tupp när han klarat av hela passet. Underbart att se honom sprudla av glädje efter lite träning. Eftersom jag var support idag så blev det inte mycket till kvalitetspass som förra gången utan bara lugn löpning och långsam simning. Skönt att ha rört sig lite ialla. Lika glad som jag var över min egen löpning igår var jag idag över sonens prestation idag. Inte alltid man behöver prestera själv för att fylla på "må bra kontot",

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar