torsdag 30 augusti 2012

20 km långpass..

Idag bestämde jag mig för att det skulle bli långpass på minst 20 km så jag bara behöver 10 km för att klara Playitas tävlingen. Planen var en runda på 26 km men det slutade med att jag sprang in 10 km mot Borås och sedan vände jag. Det kändes helt enkelt mer motiverande att veta vart jag var och hur långt jag hade kvar hem. Efter ungefär 6 km började det ömma både i fötter,lår och ben och jag insåg plötslig att det var flera månader sedan jag var ute på långpass. Jag var ute 15 km igår i ganska rask takt så helt konstigt var det kanske inte att det började göra lite ont. I slutet var det bara slitigt men det som var galet positivt med denna rundan var att pulsen låg på 152 i medel. 152.....det är helt sanslöst låg puls för att vara mig. Nu blir det 10 km i morgon och sedan "vila" i helgen med lite cykling och simning. Jag tror bestämt att mina löparmuskler behöver lite vila nu.

2 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat!
    Blir det halv eller helmara i höst?

    SvaraRadera
  2. Jag vet faktiskt inte. Det enda jag vet är att jag ska vara med på 6-timmars här i Borås. Beroende på hur det känns så blir det nog Göteborg Mara eller halvmara.

    SvaraRadera