fredag 31 augusti 2012

9,4 sugiga kilometer

De 2 milen jag sprang igår satt verkligen kvar i benen idag. Hade det inte varit för Playitas-tävlingen på jogg.se så hade jag stannat hemma idag. Jag sprang ialla fall 9,4 km i slöa 6:20 tempo med 1 km farthöjning i 4:45 fart. Det var allt jag mäktade med idag. Känns både skönt och surt med löpningen. Skönt att jag kan träna igen med låg puls och att det faktiskt finns lite form där nere någonstans, surt att jag är helt färdig i kroppen efter 45 km på 3 dagar. Det borde igentligen inte vara några problem. Det är naturligtvis en vanesak. Trist att "vanan" försvinner så snabbt.
En annan sak som slog mig idag var att denna månaden har jag 3:e mesta träningstimmar sedan jag började för lite över 2 år sedan. Nästan 24 timmar denna månaden blev det. Jag måste dock upp på det dubbla varje månad om jag ska klara mitt träningsmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar