tisdag 21 augusti 2012

Grymma Intervaller!!

Idag bestämde jag mig för att köra intervaller på banvallen. Tänkte först köra tusingar men ändrade mig till 8 X 800m. Värmde upp någon km ner till banvallen sedan körde jag i 4-4:20 tempo med 1 min vila i mellan med 2 min vila efter 4:an. Det kändes som jag låg på gränsen orkesmässigt så träningen måste nog sägas var en fullständig succe. Det är så jäkla skönt att känna att musklerna finns där,det enda som hindrar mig från bättre tider är att jag måste träna mer och hårdare. Tidigare har känslan varit att det spelar ingen roll pga pulsen men nu när kroppen är tillbaka där den ska vara så är det bara underbart.
Äntligen kan jag känna att den där intervallträningen eller långpasset verkligen gör nytta, det var ca 5 månader sedan jag kände så senast. Nu jävlar BÖRJAR min säsong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar