onsdag 29 augusti 2012

Nybörjare...skäms.

Igår skulle mitt tempostyre ha kommit in till cykelaffären men det var tydligen restnoterat så jag får vänta ett tag till på det. Jag fick ialla fall min beställda pump och när jag ändå var där med cykel o allt så kom jag på att kedjan drar i skyddet fram på väldigt många växlar. Detta tyckte jag var lite knepigt och sa att detta måste väl gå att ordna. Då förklarade cykelkillen att det finns ett mellanläge när man växlar som gör att kedjan ska ligga lite mer fri från skyddet. Detta konstiga mellanläge har jag ju märkt av men inte fattat vad det var till för men nu vet jag :). Kände mig lite nybörjare kan jag säga. Han meckade en stund med cyklen ialla fall så inställningarna kanske inte var 100 ändå, eller så gjorde han det för att jag inte skulle känna mig så himla dum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar