torsdag 11 april 2013

Göteborgsvarvsträning....

Igår fick jag för mig att vara med på SOK Knallens Göteborgsvarvsträning. De kör varje Onsdag så vanligtvis kan jag inte vara med men igår så skippade min sambo sin träning så då kunde jag delta.
Jag tänkte först springa in (ca 10 km ) men tiden blev för knapp så jag tog bilen in och sprang 5 km så jag kom precis i tid tills det skulle börja.
3km uppvärmning och sedan var det backintervaller. Olika långa,branta med olika teknik skulle vi besegra dessa backar. Gick helt ok, var lite jobbigt naturligtvis men sen när är det inte jobbigt att springa i backe ?
Vi avslutade med att springa i en pulkabacke på ca 100m. Den är ordentligt brant och låren brände som attan när man väl kom upp. Två gånger sprang vi upp där och sedan lite nerjogg och obligatorisk kexchoklad efteråt.
Trevligt att springa i grupp. Jag brukar gilla att räna själv men ibland så funkar det även när man är lite flera. Skönt att bara följa order och göra som tränaren säger. Inte behöva tänka på något annat ön just den uppgiften man ska utföra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar