fredag 19 april 2013

Simmning igår, laddningen fortsätter...

Igår var det Torsdag vilket innebär simmning. Jag bestämmde att köra 2X500 och det gick faktiskt ganska bra. Låg på ca 11 minuter per 500 hundring, sedan hittade jag ett magiskt vattenläge. Ibland är det ju så att man helt plötsligt hittar ett läge där det går snabbare trots samma ansträngning men igår fann jag ett helt nytt läge som funkade som en dans.
Jag låg i 55sek/100m och det bara flöt fram. Jag körde några extra längder för att bekräfta att detta inte bara var en slump men det funkade faktiskt.
Jag låg lite högre upp med huvudet och svankade ryggen lite mera och bara sådär så simmade jag som värsta motorbåten :D
Vet inte om detta är helt korrekt då det kändes som jag inte vred överkroppen tillräckligt men med lite övning i denna för mig helt nya stil så kan det bli riktigt roligt.
Fördelen med att ha huvudet lite högre är att jag får aldrig kommer i andnöd, det är ju annars lätt hänt att man inte får in all luft som man behöver men nu var det bara att vända huvudet och det kändes som jag hade all tid i världen för att andas.
Jag menar om det går fortar, jag andas bättre så borde det ju inte vara jättefel.

Kroppen har läkt enligt plan och jag behövde verkligen denna veckan med lugn träning, Nu känner jag mig i hur hur bra form som helts. Förhoppningsvis förstår kroppen att det är dags att prestera i morgon och inte ligger kvar i slöläge :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar