måndag 15 april 2013

Hjärthuset..Friskföklarad!

Idag gjorde jag äntligen mitt ultraljud på hjärtat hos hjärthuset i Varberg. Det har ju varit många turer innan jag kom dit men kontentan är väl att Borås hjärtavdelning inte ligger högt upp på min gilla lista.
Jag fick träffa en hjärtläkare i 60-års åldern som gick igenom min situation och förklarade allting hur bra som helst. Han sa att det jag råkat ut för är mycket vanligt och att det var anmärkningsvärt att Borås inte gjort ultraljud direkt utan skickat vidare mig till andra undersökningar när det var så uppenbart vad som var problemet. Han konstaterade efter 5 min att det var just den där extra ledningen mellan kammaren och förmaket som ställde till det för mig.
Vi gjorde ultraljudet och allt så bra ut. Jag fick svar på mina frågor om det var farligt eller inte, om jag kunde träna som vanligt mm.
Tänk om jag hamnat hos denna doktorn direkt, vad enkelt allt hade varit då.
Han tyckte att då mina hjärtrusningar inte gjorde att jag blev yr, eller att det svartnade för ögonen så kunde jag vänta och se ett tag till innan jag bestämmer mig för att göra en operation eller inte.
Det kunde bli värre med tiden och inträffa oftare men det kunde också bli bättre enligt läkaren så det blir till avvakta och se helt enkelt.
Helt underbart att få svar på alla frågor och fått ett riktigt samtal med en doktor som kan förklara på ett sätt som man förstår.

Idag blir det Elfsborgsseger mot Blowit och sedan nya tag mot Ironman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar