onsdag 17 april 2013

Tankar inför Lördagen

På Lördag smäller det, då är det första tävlingen för året och jag har inte riktigt koll på var jag står så det kan skita sig totalt eller så går det enligt plan. Jag gjorde ju ett testlopp för 2 veckor sedan där jag klarade att hålla 1:49 med noll uppladdning och endast en mugg vatten. Detta var första gången i år som jag pressade mig så detta bådar ju gott ialla fall.
Jag tog faktiskt en vilodag igår istället för att slöjogga, kände att kroppen behövde lite mera vila och jag var hyffsat matt efter fastan.
Då jag sprang Kungsbackaloppet för två år sedan vet jag ju att det kommer bli en lång rad av löpare så det är igentligen bara att hitta en bra rygg efter 2 km och sedan hålla i så långt det bara går.
Jag ska även testa gels för första gången och även ladda lite mera seriöst denna gången så jag kommer maximalt förberedd.

Raceplanen är följande:
 0-2 km = 5:00 tempo
2-5 km = 4:45 tempo
5-10 km = 4:45 tempo
10-15 km = 5:00 tempo
15-20 = 5:00 temp
20-21 = Spurt

Detta ger mig en tid på ca 1:43

Om allt går perfekt kommer jag att klara detta.

Jag hoppas på en tid runt 1:43-1:45 men drömmer om en tid på 1:40 :D

1 kommentar: