tisdag 9 april 2013

Måndags simning.

Igår var jag lite mosig i benen efter halvmaran i Söndags så det blev ett "slöpass" i basängen. Jag simmade 2000m i lugn takt och försökte tänka på tekniken bara.
Det var mer folk än vanligt igår och jag blev lite extra stressad av detta ska jag erkänna. Måste helt öva på att klara av att andra simmar bättre och snabbare än en annan. Det blir lätt så att jag hänger på någon längd eller två och detta medför att jag blir helt slut och tekniken faller ihop totalt och då blir det ännu jobbigare än innan så det är EPIC fail att bry sig om andra. Detta vet jag ju men reptilhjärnan säger något annat.
Det var ett fall framåt att vart i poolen i 52 minuter ialla fall. Jag får verkligen kämpa för att inte gå upp tidigare då jag blir totalt uttråkad efter ca 30 minuter.
Har inte bestämt mig ännu men en vattentät mp3-spelare kanske råder bot på tristessen. Dom är ju lite dyra dom rackarna så jag får nog tänka på det lite till.

3 kommentarer:

  1. Det var väl jätte bra simmat?
    Jag tycker oxå att det är super jobbigt när det är mycket folk i bassängen... jag är alldeles för ego när jag tränar.. så jag vill inte ha folk ivägen :-) haha.

    Simmar du crawl?

    Jag har oxå funderat över en vattentät mp3.
    Blir oftast inte uttråkad men när jag simmat riktigt långt så skulle det iband vara skönt!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Jag kör bara crawl nu. Lite ryggsim och bröstsim efter passet som nersim bara.

    Bara jag kan hitta en mp3 för hyffsat pris så slår jag nog till men den billigaste jag hittat ligger på runt 1000-lappen inkl frakt. Vet du någon mp3 spelare för bättre pris kanske ?

    SvaraRadera
  3. tror simbutiken har en för strax under 700 spänn...

    SvaraRadera