lördag 21 september 2013

Galet sugen på en Ironman igen...

Nu har det gått lite över en månad sedad Ironman i Kalmar och nu har jag ett ordentligt sug till att anmäla mig igen. Dock så lovade jag familjen vid ett svagt tillfälle att jag skulle ta det lugnt nästa år och bara träna "vanligt" men det kommer inte att fungera. Jag måste ha ett STORT mål att träna emot annars slår latmasken till för ofta.
Jag har tränat lite simning och löpning men motivatonen finns inte riktigt där. Innan så visste jag att jag måste ta mig tid till att träna men den faktorn finns ju inte nu.
Visserligen finns det ju andra lopp att sätta upp som mål men då blir träningen väldigt inriktad mot just den grenen man ska vqara med i. Det är ju det som är det fina med triathlon, att det är så varierande.
Det verkar som att man faktiskt kan anmäla sig både till Kalmar och Köpenhamn om man går via Nirvana och bokar hotell samtdigt.
Det hade varit så jäkla kul att få ett år till på sig att träna och sedan verkligen prestera nästa år när man vet vad allt handlar om.

Det får nog ligga och gro ett tag till och kanske om jag lyckas övertyga min sambo om att det är en bra ide så blir det en Ironman start nästa år också.

1 kommentar:

  1. Förstår det där med mål och mening.. jag är likadan själv.
    Har redan bokat in nästa marathon, innan jag sprungit Berlin :)

    SvaraRadera