måndag 2 september 2013

Kroppen vill inte levera...

Tänkte det skulle bli löpning för hela slanten i helgen men kroppen vägrar fortfarande.
I Fredags åt jag smörgåstårta på jobbet och något var tokigt med den biten för jag mådde illa hela eftermiddagen/kväller så Fredagspasset gick om intet.
Lördag och Söndag hade jag vilopuls på ca 80 så jag bara la ner all tanke på någon form av träning.
Dessutom fick jag illavarslande besked om en kompis som var med på Tjörn och fått bröstsmärtor och brutit så jag blev lite varse om att man kanske inte är odödlig ändå, kanske kan vara en bra ide att lyssna lite på kroppen trots allt.

Jag kommer förmodligen ställa in Kretsloppet då det bara ligger 2 veckor bort. Har ingen speciell lust att lunka runt banan på runt timmen. Det kan jag göra hemma istället. Klara jag inte att springa under 50 minuter på träning senast nästa Måndag så blir det bara att vara support i det loppet.

Jag hinner förhoppningsvis komma i lite form till 6 - timmars så det får bli det sista målet för i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar