tisdag 17 september 2013

LCHF och träning.

Surfade runt lite igår på lite LCHF sidor och blev lite inspirerad igen. Jag har ju testat på detta innan lite halvinspirerat men tänkte nu ge det en riktig chans och se om det går att kombinera med träningen.
Igentligen behöver jag inte äta LCHF ur viktsynpunkt då jag väger 70-72 kg och är 174cm lång men jag har ändå en irriterande mängd magfläsk som jag inte får bukt med.
Det är den ena anledningen men jag tror även att ur ren hälsosynpunkt är det bra att minska ordentligt på kolydraterna samt att jag gärna vill testa att köra på fettdrift istället för KH.

Jag kommer göra ett försök med ren LCHF och träna på som vanligt och sedan utvärdera det hela efter 6 - timmars 9 November.

Tanken är att jag ska ligga på max 10% KH, 20% Protein och 70% Fett, sedan om procenten går upp eller ned något får vara hänt.
Det är ju ganska enkelt igentligen om man bara tänker efter lite innan man stoppar något i munnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar