söndag 8 maj 2011

Långpass 20 km

Blev ett långpass till min lillebror som bor i Tosseryd ca 11 km bort. Bestämmde att ta det lugnt och bara springa på njuta. Upp till 9 km var det justnjutning men sen kom backen upp till brorsan på ca 1km. En riktig mördarbacke som verkligen sög musten ur benen.Trodde att han kanske hade en kall cola eller nåt liknande hemma men icke, så det fick bli vatten och  hemmagjord sportdryck med salt och socker. Stannade i ca 5min och drog sedan iväg de sista 10 kilometrarna. Det blev tyngre och tyngre för varje kilometer ochjag tänkte att jag skulletränatmer styrketräning. Visserligen maxade jag inte utan höll igen ganska mycket men jag kände ändå att musklerna var ordentligt stumma vid 16-18 km. Detta är ju normalt men det som ororar är ju mina småskador. Kände bara av höger höft en del men inte jättemycket.
Börjar faktiskt kännas som jag kommer få en bra uppladding inför GBG-varvet. När jag kikar i min träningskalender inför Kungsbackaloppet såär det mycket like upplägget jag har nu och hittils går det enligt plan trots småskador. Enda jag ska ändra på är att jag ska tippa i mig en halv liter rödbetsjuice på tävlingsdagen och hoppas på att magen inte ska bli helkörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar