lördag 7 maj 2011

Morgonjogg med Intervall

Kom iväg redan 08:00 idag. Helt underbar morgon med solsken och precis lagom varmt för löpträning. Sprang i ca 3 km ner till Knalleland när jag fick "pingislunga". Detta brukar släppa men idag vägrade det släppa. Jag gick i 2-300 m och sedan bestämde jag mig för att köra intervallerna som inte blev av igår. 70-50-30 sec intervaller med lika mycket vila i mellan varje intervall. Redan när jag kört först intervallen så hade det släppt och det var så roligt som intervaller möjligtvis kan vara. Riktigt skönt att få gjort dem. Hade lite dåligt samvete att jag inte körde dem igår. Klockan är 10:30. Hela dagen kvar och jag har redan gjort dagens pass. SÅ jäkla gött. Kanske tom hinner med ett kvällspass om jag har tur
 Precis hemkommen 09:00 efter morgonjoggen

2 kommentarer:

  1. Du ser taggad ut! Tufft att kunna köra intervaller på morgonen. Du har inga problem med det? För egen del så är det bara lätta joggpass som jag klarar av på morgonen.

    SvaraRadera
  2. Igår gick det helt ok ialla fall men rent generellt är det nog ingen bra ide, man behöver nog lite mer energi igentligen.

    SvaraRadera