onsdag 11 maj 2011

Nytt PB på 5km

Snabbdistans var det på schemat idag med GBG-varvetgruppen. Vi skulle springa 5 km för att sedan räkna ut ungefärlig tid på Varvet. Jag tog naturligtvis detta som värsta tävlingen och drog iväg allt vad tygen höll. Slutade med 22:46 på 4km och 930m enligt Garmin. 23minuter på 5 km med andra ord. Detta är nytt PB på 5km. Hade 24:08 på Kungsbackaloppet. Inte för att tiden betyder speciellt mycket på 5km men det ger ialla fall en indikation på att farten faktiskt finns där. Med uppladdning,vila innan, rätt mat osv så kan jag säkert kapa 1minut till på 5 km och då börjar det ju faktiskt gå undan lite.
Känns så himmla bra just nu. Jag ska krossa på GBG-varvet!!!!
ps. Jag måste bara redigera min nya låtlista. Jag var tvungen att stänga av skiten då jag bara blev förbannad av den softa musiken. Behöver mer AC/DC musik.....Det svåra är bara att hitta 10-15 st "Thunderstruck"

1 kommentar:

  1. Ett tips på AC/DC. Det finns en dubbelcd som heter AC/DC Live. Den finns som enkel version också men dubbeln är grym. Förra året slog jag världsrekord i luftgitarr till den. Jag var ute på en 20km runda och spelade luftgitarr mest hela tiden. Folk som mötte mig trodde nog jag hade fått någon form av anfall.

    SvaraRadera