söndag 29 januari 2012

Ända in i kaklet.

Idag sprang jag långpass. Detta skulle visa sig vara det jobbigaste passet jag kört på mycket länge. Drog iväg vid 13:30 med 2 ägg och lite bacon i magen. Hade full mundering med pulsklocka,ipod,vätskerygga, hela kitet helt enkelt. Första 7km gick bra men sedan gjorde min magsjuka sedan helgen sig påmind. Fick kramper i magen så jag var tvungen att gå bitvis. Gjorde ett överslag om jag skulle chansa eller springa ut i skogen direkt. Torka sig med kall snö var inte riktigt vad jag ville göra, så jag chansade. Tur var det. Efter någon km släppte det värsta och vid 12 km hade jag nått fram till McDonalds. In på WC och där satt jag i 15  min sen var magontet borta:D. Nu var jag jäkligt hungrig också men jag kunde bara inte stå där i full löparmundering och köpa hamburgare, det rimmar fanimej illa så jag beställde en kopp kaffe för att värma upp mig lite. Drog iväg ytterligare ca 7 km, då kom jag fram till banvallen. Inte fan var det upptrampat utan där fanns något som kunde tolkas som en stig. Inte bra. Mina ljumskar och vader var ordentligt ömma nu. Jag kämpade mig igenom snömodden ialla fall i lätt uppförsbacke. Fick flashbacks av sista milen på maran. Det slutade med att jag sprang i skidspåret i ca 2 km. (Ber om ursäkt för detta men mina ljumskar gillade inte alls snömodden. Kunde sedan avsluta med att springa ut på stora vägen och ta mig hem de sista kilometrarna. Det som var positivt var att jag var ute i 3 timmar (26km) men jag vette fan om det är värt att bli så öm i muskler och leder. Gött att jag kom över 40 km denna veckan trots magsjukan i alla fall. Det blir till att köra lite lugnt i morgon, sedan är det ju intervall/styrka med Knallen på Tisdag och det vill jag ju inte missa.

2 kommentarer:

  1. Härligt pass! haha
    äter du LCHF? Tänkte på valet av frukost, men det kanske var en tillfällighet?

    /Jonas

    SvaraRadera
  2. Jag försöker äta LCHF men ofta blir det något liberalt. Har haft en vecka nu där jag käkat mer KH med kommer gå tillbaka till mer "LCHF-style" då jag inte mått spec bra av för mycket KH.
    Jag märker inte så stor skillnad tycker jag själv när man minskar kolhydraterna det är först när man börjar proppa i sig dom som tidigare som man märler hur uselt kroppen faktiskt mår.

    SvaraRadera