torsdag 5 januari 2012

LCHF utmaningen

Inne på 4:e dagen nu på LCHF utmaningen. Det går väldigt bra om jag får säga det själv.
Det är inte alls så svårt som jag trodde i början. Sedan har jag upptäckt lite övriga fördelar med detta.
1: Jag har med mig matlåda så jag slipper köpa lunch på jobbet a´60 kr.
2: Jag har blivit betydligt bättre på att laga mat
3: Umgås med min sambo på ett nytt sätt
4: Barnen får äta mycket anorlunda mat som de inte kommit i kontakt med tidigare.
Detta är bara några bieffekter som jag kommer på just nu.
Denna utmaningen handlade igentligen om två delar. En matdel och en träningsdel. Träningsdelen har gått helt åt helv. Den består av ett träningsprogram för gym men jag pallar helt enkelt inte att både springa och gymma. Det blir helt enkelt för mycket så jag fokuserar på min löpning och sedan får det bli lite ströpass med styrketräning. Detta är ingenting som grämer mig för utan det är som det är helt enkelt. Hade jag bara orkat/kunnat gå upp tidigt på morgonen så kanske det hade gått att klämma in men det är fanimej en omöjlighet att gå upp tidigare än man behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar