lördag 7 januari 2012

Lågintensivt i slöfart med låg puls.

Igår var jag lite allmänt trött så jag bestämde mig för att köra 12-14 km efter 160-165 i puls. Detta är knappt ansträngande. Passet var urtråkigt trotts strålande sol. Kändes helt meningslöst att köra detta. Därför blev jag väldigt förvånad när jag fick träningsvärk och kroppen kändes som den fått en ordentlig genomkörare? Mycket märkligt. Kanske är det inte så tokigt att köra i jättelångsamt tempo ibland ändå. Kanske ger det mycket träningseffekt det också även om det inte känns så. Jag är fortfarande skeptisk men fakta talar ju för sig själv. Kroppen tyckte det var jobbigt trotts låg fart :D.

2 kommentarer:

  1. Av hälsoskäl har jag varit tvungen att köra lugna pass ett tag och... trots att de är ganska tråkiga så verkar de ge effekt! Så tveka inte att traggla igenom ett antal slöfartspass i veckan.

    SvaraRadera
  2. Ska verkligen försöka detta men tiden är ju extra värdefull nu när det mörknar så tidigt och då vill man ju ha ut max av sitt pass och ett pass i slöfart känna allt annat än maxxat.

    SvaraRadera