onsdag 25 april 2012

Bakat världens äckligaste muffins.

Idag fick jag en världsbra ide. Jag skulle göra en lchf kaka med kokosmjöl. Jag började med att leta recept men hittade inget som verkade bra så jag tog dagens första felbeslut. Jag tänkte att jag kan ju helt enkelt byta ut det vanliga mjölet bara. Jag letade upp ett muffinsrecept som såg gott ut och började följa receptet. Redan från början sket det sig kan jag säga nu. Jag bytte ut sockret mot flytande stevia och följde anvisningarna som stod på steviaflaskan. Tydligen så ska 200g socker vara 4 tsk stevia. Jag tog 4 matskedar. Nästa grej som skulle i var matfett, Ähhh va fan jag tar smält smör det blir bra. Jaha nu ska det i vatten...Nää förfan jag tar grädde så blir det extra smaskigt. Ok smeten såg faktisk helt ok ut här. Nu skulle det i 2 dl mjöl. Jag började här med att hälla i en halv dl kokosmjöl och hela skiten bara klumpade ihop sig som värsta degen. Ok i med lite vatten då, nope det blev inte mycket bättre. 2 dl mjölk då. Jo det gjorde susen. I med lite hallon och in i ugnen.
Fy fan vad äcklig det var. Smakade som att slicka på sucketter med kokossmak.
Blir nog ingen konditor av mig.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha...
    Men du, det sägs ju att man lär sig av misstagen.
    Förstå vad god nästa kaka kommer bli!

    SvaraRadera