onsdag 15 maj 2013

5 snabba idag igen.

Idag efter jobbet så var det skinande sol och 19 grader ute. Man blev lycklig helt enkelt.
Jag värmde upp 2 km och sprang 5 km i 5:00 takt och joggade ner 2 km.
9 km totalt och 5 km i tänkt tävlingsfart. Det var lite lättare idag än igår så planen fungerar hittils.
Ska bara köra 4 km i morgon och lite snabb fartlek på Fredag.
Kanske blir det bra, kanskegår det åt helvete. Jag har en plan ialla fall så får jag utvärdera den senare för att se hur det gick.
Tidigare har jag alltid gjort mina bästa prestationer direkt efter det att jag tränat hårt, typ intervaller eller liknande så jag kör inte helt i blindo men rent logiskt så borde ju vila vara bättre men den varianten har jag testat tidigare och det har ju gått sådär.
Förhoppningsvis hittar jag just min optimala uppladdning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar