fredag 3 maj 2013

Simning inomhus med våtdräkt.

Igår körde jag med våtdräkt inomhus i Borås Simarena. Det gick över förväntan. Jag fick återigen en religös upplevelse när jag kände skillnaden på att köra utan och med våtdräkt.
Jag kunde enkelt ligga på 50sek/50 m och bara mata längder. När jag tog i en del så kom jag ner i 45 sek tempo. Helt galet vad mycket det gör, åtminstone för mig. Troligen har jag lite dåligt vattenläge och våtdräkten verkar rätta till detta.

Jag börjar på allvar tro att en tid på 1:16 är fullt möjlig. Det är ju lite skillnad med öppet vatten mm men med lite utomhusträning och tillvana av sjömörker så känns det just nu helt genomförbart.

I övrigt så har jag tränat ca 50 minuter/dag denna veckan så det är inte helt kasst. Blivit både lite gymmande och löpning. Har bestämt med Mats på jobbet att vi ska cykla till Vårgårda på Söndag så då blir det ett göttigt 3-4 timmars pass på racern också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar