måndag 13 maj 2013

Ladda upp inför varvet.

Nu är det bara 5 dagar kvar till varvet och löpformen är status vet inte. Jag fick ju kämpa som ett djur i Kungsbacka och lyckades då springa på 1:45 men det är en snabb bana och ska jag jämnföra med tidigare år då jag sprang så borde sluttiden på GBG-varvet hamna på 1:51.
Nu hoppas jag ändå att det ska gå att prestera lite bättre då jag ändå sprungit två gånger under 1:50 den senaste tiden.
Målet är PB, dvs under 1:48 men förhoppningen är att jag ska klara runt 1:45. I Kungsbacka kände jag redan från början att det inte var någon bra dag så jag hoppas på det motsatta på Lördag.
Det blir 600 kcal fasta nu i två dagar och sedan äta normalt samt obligatoriska rödbetsjuicen samt lite extra vatten.
Denna gången ska jag följa min plan slaviskt och se vart det bär.

Måndag - Vila - 600 kcal
Tisdag - 7 km distans med 5 km fart i 5:00 - 2000-3000 kcal
Onsdag - 9 km distans med 5 km fart i 5:00 - 2500-3000 kcal, extra vatten
Torsdag - 5 km distans med 3 km fart i 5:00 - 2500-3000  kcal + 2 dl rödbetsjuice, extra vatten
Fredag - 3 km fartlek i lite olika tempon  - 2500-3000kcal + 2 dl rödbetsjuice, extra vatten - i säng vid 21:00
Lördag. - Grötfruskost med honung,  3 dl rödbetsjuice, extra vatten, dextrosol samt 3 gels till loppet.

Tanken med detta upplägget är att jag ska få in både kilometer och lite fart i benen innan Lördag. Jag har sprungit alldeles för lite så det är lite paniklösning som jag hoppas ska falla väl ut.

Jag börjar faktiskt få lite hopp om loppet då jag märker att min vilopuls går stadigt neråt. I morse var den på 50 slag vilket brukar indikera att jag är på väg åt rätt håll. Jag håller fortfarande på med det rackarns snuset så slutar jag med det så bör pulsen faktiskt vara nere på ca 45 vilket är min
"totalt frisk och bra form puls".

Ska bli skönt att "springa av" detta loppet så jag kan fokusera helt på Ironman sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar