onsdag 15 maj 2013

Laddning pågår..

Igår blev det 7,5 km totalt. Jag värmde upp 2 km och körde sedan 5 km i 5:00 tempo som ska bli farten på Lördag. Det var slitigt kan jag säga.
Inte bra att känna så, det ska jag ju kännas enkelt men det gjorde det inte.
Jag får skylla på att jag är lite ringrostig och inte sprungit snabbt spec. mycket så kanske lossnar det framåt Torsdag eller så.
Det blir samma pass idag och förhoppningsvis har jag lite friskare ben.
Drog i mig en påse vingummi igår kväll för att ladda på lagren lite men det var inte göttigt för magen. Jag tror faktiskt att jag blivit lite känslig för mycket socker. Magen är helt kass idag.

Börjar som vanligt bli nervös och känner efter både här och där att det inte ömmar eller gör ont. Jag dock ingen skön känsla inför loppet. Bara ångest och negativa tankar att det kommer skita sig som förra året. Borde ju naturligtvis gå in i tävlingen med en bättre attityd men det är knepigt att vända på tankesättet, speciellt när man vet att man borde förberett sig bättre, sprungit mer långpass, ätit bättre, vägt mindre, etc etc.

Något som däremot är positivt är att trots att jag snusar har en vilopuls på morgonen runt 50. Detta är ett riktigt bra friskhetstecken. Jag ska försöka att sluta snusa ett pra dagar nu men det känns lite svårare denna gången. Har liksom ingen motivation riktigt och då blir det gärna lite halvmesyr av det hela. Kanske kommer det lite motivation framåt Torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar