tisdag 18 juni 2013

Almenäs utomhussim

Igår var jag med igen på utomhussimmet vid Almenäs. Det var betydligt kallare än förra veckan och det var sådär att börja simma. Det gick ändå helt ok när man väl kommit i och simmat ett par minuter. 2200m blev det på 48 minuter så det gick lite bättre än förra gången. Hittade lite flyt och "hajskräcken" avtar mer och mer varje gång jag simmar utomhus.
Mitt stora problem just nu är att jag har väldigt svårt att navigera. Jag simmar lite varstans känns det som. Jag försöker att kika upp och hitta riktmärken men det är svårt då man precis har hittat flytet måste jag sticka upp huvudet och se efter var jag är. Måste helt klart träna mycket mera på att snabbt få upp huvudet och kika efter och sedan ner igen.

Skönt att få till minst två simpass i veckan utomhus men det känns lite som att jag behöver nog minst tre pass i veckan för att inte tappa känslan till varje gång så lite mera sim i sommar kommer göra susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar