torsdag 13 juni 2013

Borås Triathlon ??

På Lördag är det Borås Triahlon och jag kanske ska vara med ändå. Min störste son ska vara med och tanken var att jag bara skulle supporta från början då han lånar alla mina grejer. Jag hade en tanke att vara med utan våtdräkt och köra på mountain bike men efter att ha testkört cyklen igår så konstaterade jag att två mil på den hojjen med dom däcken kommer inte bli kul alls, men nu har jag möjligheten att låna en kompis cykel så det lutar faktiskt åt att jag kör ändå men mera som stödsupport åt pojken än att tävla själv.
Ju mer jag tänker på det dessto bättre låter det. Visserligen blir det ju lite si och så med utrustningen men dessto roligare att pusha sonen till ett bra resultat. Ett dilemma som uppstått är dock att ungdomarna startar 5 minuter efter motionärsgruppen så det blir till att hålla igen lite i början.
Det kan ju vara så också att han är överdjävlig och drar ifrån mig istället det vet man ju aldrig :D

Jag får ta det som ett träningspass i högt tempo helt enkelt. Problemet är ju att när nummerlappen kommer på så kopplar ju reptilhjärnan in och att då slököra är inte riktigt min melodi.

Så här såg det ute förra året.

https://www.youtube.com/watch?v=zxwhdWLwMoM&feature=player_detailpage



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar