torsdag 6 juni 2013

Oskulden borta...

Igår drog jag ut igen med cyklen på Sjuhäradsturen. Hela banan är igentligen 150 km men jag har hittat en lagom runda på 66 km ungefär. Jag bytte sadel till min original scott sadel och ändrade lite på inställningarna och det kändes som jag fick lite bättre tryck i pedalerna.
Efter 50 km hade jag ca 31km/h i snitt vilket får betäcknas som helt ok. Då hände det som alla cyklister någon gång råkar ut för. Punktering.
Jag körde i en rackarns sten och sedan var punkan ett faktum. Jag hade hela kitet med mig som tur var med verktyg och slang och efter lite meck så satt den nya slangen på plats, då stannar en bil med en cykel på taket och undrar om jag behöver hjälp. Det är ok svarade jag men du har kanske en pump ? Det hade han. En likadan som jag har med barmätare och allt, så jag slapp att trycka i luft med min lilla handjagare. Jäkligt skönt.

Negativt att få punktering naturligtvis men bra att få öva lite under "verkliga" förhållanden. Kankse borde man skaffa sig en kolsyrepump?

Resten av turen gick ganska trögt så ett medel på 31 är nog lite högt för mig ännu. Det blir till att ligga i 28-29 km så jag inte sliter ut mig helt. Idag vilade jag då benen är lite möra och rumpan ömmar ordentligt. Mina vanliga cykelbrallor låg i tvätten så jag körde i vanliga träningsbyxor. Inte det smartaste valet då jag hade ny sadel men man lär sig av misstagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar