tisdag 18 mars 2014

300h till D-day

Har satt upp för mig väldigt högt mål tills Köpenhamn. Jag ska få in 300h träning innan det bär av.
Hur ska jag då få in detta? Till att börja med lät det totalt orealistiskt men efter att jag brutit ner det till veckor,dagar timmar, ja fan nästan till minutnivå så kom jag fram till följande:


Jag kommer satsa på en ration på 50% cykel, 30% löpning och 10% simning. Detta är utgångspunkten, sedan kanske det blir lite upp och ner med siffrorna men jag ska hålla mig här ungefär.
Detta medför att jag ska cykla 7h, springa 4h och simma 1,5h i veckan. Redan nu börjar det se greppbart ut tycker jag. Om jag delar upp detta så blir det 8-9 pass i veckan. Det borde vara rimligt tycker jag. Det mesta hänger dock på att jag kan komma upp på morgonen några dagar i veckan.
Kan jag bara följa mitt schema så kan detta bli riktigt bra trots den knappa tiden.
Hoppas nu bara kroppen tycker det är ok också så man inte drabbas av någon efterhängsen skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar