onsdag 19 mars 2014

McWrap...inte så dåligt som man kan tro.

Idag var jag tvungen att slänga i mig något snabbt då jag varit och simmat i 30 minuter och skulle vara tillbaka på jobbet under timmen.
Jag tog drive-in på Mc Donalds och köpte mig en McWrap Chicken med vatten + morötter istället för pommes.
Jag tyckte den var lite för god för att vara nyttig så jag kollade upp innehållet på fatsecret.se
Den var faktiskt helt ok enligt siffrorna att äta efter ett pass.
350 kcal
10g fett
41g kolh.
26g protein


Detta måste ju ändå sägas vara helt ok. Ungefär som en Gainomax Recovery drink. Dessutom är ju faktisk en McWrap mycket godare en en Gainomax.
Det kan ju finnas andra anledningar till att inte välja McDonalds men ur ren näringssynpunk så verkar det ju ok.
Kvaliteten på kycklingen och grönsakerna är väl de som diskuteras mest men man får nog lite vad man betalar för.´


En annan sak som slog mig var att en McWrap kan inte vara jättesvår att göra själv. Tunnbröd,sallad,gönsaker,kyckling och dressing. Kostar kanske 10 spänn stycket. Detta får bli ett projekt för helgen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar