torsdag 27 mars 2014

Göteborgsvarvet 2014

Idag slog det mig att det inte är jättelång tid kvar till Göteborgsvarvet. Min ambition när jag startade denna bloggen var ju Sub 100 på 21 km men sedan har jag snöat in på triathlon och då är ju inte fokus på de där 100 minutrarna så stort.
Jag borde kunna fixa både en Ironman satsning och sub 100 minuter men då hade jag nog behövt att köra mycket mera löpning och framför allt startat tidigare.
Kanske kan jag komma i sådan form att jag går under 1:50 men jag är väldigt osäker på detta också. Jag har liksom varken fart eller uthållighet just nu. Jag jobba med att få upp uthålligheten nu därav många långsamma pass men tror inte farten hinner komma till Maj.
I värsta fall får jag göra som förra året. Bara springa varvet som ett rent njutningslopp. Jag lade av redan efter typ 5 km förra året och bara sprang och göttade mig av folkfesten. Då slutade det på 1:57 tror jag och det var både en härlig och konstig känsla efteråt. Jag var väldigt onöjd med tiden men mycket glad över själva loppet.


Nästa år ska jag klara Sub 100 det lovar jag. Då kommer löpningen vara i helt annat fokus än det varit tidigare. Jag måste helt enkelt börja springa mycket mera för att prestera bättre i triahlon så då kommer det ena att ge det andra.


Är det inte så man alltid tänker...nu är det ett helt år till nästa tävling....DÅ DJÄVLAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar