torsdag 20 mars 2014

Trippelpass

Igår fick jag till tre pass. 6 km löpning på morgonen, 30 min simning på lunchen och 1 timma spinning på kvällen. Måste säga att jag är mycket nöjd med detta :D. Kul att känna att jag ändå orkar att köra på ordentligt redan nu och inte är helt sopig.
Löpningen och simningen var det ju inte någon raketfart på direkt men det känns ju ändå att oavsett ansträngningsgrad.
I morse kom jag ut igen för 3:e dagen i rad på min morgonrunda...fan va gött.
Kan jag och orkar jag bara hålla uppe detta så kan det nog bli ganska bra till slut.


Jag kunde inte hålla mig igår utan åkte och köpte grejer till hemma gjorda McWraps. De var nog dubbelt så goda som de på McDonalds trotts samma ingredienser.
Familjen godkände det till den grad att det finns goda chanser att rätten kommer med i vår egen komponerade kokbok som endast består av rätter som alla i familjen tycker är lite utöver det vanliga.


En annan god frukost som jag brukar göra är denna: 


1 Te-mugg
1 tsk honung
Fyll 2/3 med Turk/Grek Yogurt
2 msk frysta blandade bär blåbär/hallon, micra dessa i 40 sec
1 msk krossade cashew-nötter
1 tsk kokos-flingor


Detta är superenkelt,gott och nyttigt att dra i sig på morgonen. Det går ju att göra en mängd varianter på detta men jag har fastnat för ovanstående. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar