fredag 14 mars 2014

Ironman Copenhagen....


Jag fick mail från Ironman om att det fanns ett par platser kvar i både Kalmar och Köpenhamn. Jag funderade verkligen ordentligt om jag skulle ta en plats eller inte.
Idag bestämde jag mig. Jag kör på Köpenhamn. Jag har nu mailat och organisationen och väntar på ett svar tillbaka för att göra depositionen.
Det är 164 dagar kvar till start och jag behöver nog klämma in minst 200 timmar innan tävlingsdags så nu gäller det att ta fram en "gameplan" om det ska bli något bra av detta.

Det enda målet jag har just nu med tävlingen är att slå tiden 12:46 från förra året.
Jag kommer med all säkerhet få för mig både det ena och andra gällande tider etc men just nu får jag nog sansa mig och bara sätta upp ett realistiskt mål.

Jag har inte riktigt landat i beslutet ännu men bara jag kommer igång med träningen ordentligt så kommer nog den där härliga triathlon-koman igen.

Om inte tiotusen spänn kan få mig motiverad att träna som ett as så kan jag lika gärna sluta och träna och bli soffliggare igen, men "ekonomisk" som jag är kommer jag var mer taggad än någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar