måndag 3 mars 2014

Kanske finns det hopp ändå.

Jag har skrivit urdåligt här sedan nyår och allt beror på att motivationen och träningslusten fortfarande är som bortblåst. Jag har vid flertalet tillfällen kommit igång lite lätt med både gymträning och löpning med det har alltid kommit nåt i mellan och så är man nere på botten igen och får börja om från början.
Det är så djävla tråkigt att börja om och känna sig som en total sopa. Den enda ljusglimten man har då är ju faktisk att det inte var jättelänge sedan som jag var i helt ok form men det är ändå ett satans mörker.
Nog gnällt, det finns ju lite positiva grejer också. Jag har slutat snusa...IGEN, tror det är 4:e gången på 3 år eller så men om jag ska ta tag i träningen så måste jag sluta så enkelt är det. Min puls går ner 10-15 slag direkt när jag slutar och min vikt går uppåt ca 2-3 kg.
Jag har faktiskt tränat tre dagar i rad nu. Kortrunda löpning i Lördags, 13 km i Söndags och 1000m simning i idag. Sammanlagt blir det inte många timmar men det är ändå en början.
Jag ska verkligen försöka att få till ett pass varje dag denna veckan bara för att försöka få in vanan igen.



2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka! ;-)
    Bara att kämpa på igen.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Jörgen. Jag kikar ofta avundsjukt på din blogg och förundras över din träningsmoral. Det kommer bli ett bra 2014 för dig. Helt klart.

    SvaraRadera