onsdag 27 april 2011

Byta mina Karhu.

Har funderat på om det kan vara mina nya Karhu som är orsaken till att jag nu fått ont i båda knäna istället för som tidigare bara det vänstra samt att höften börjat krångla. Som jag ser det så finns det lite olika möjligheter.

1. Skornas fel.
2. För mycket träning.
3. Ett resultat av att jag tog ut mig max i Kungsbackaloppet och kroppen inte läkt ihop riktigt.
4. En kombination av ovanstående.

Är lite stel i knäna idag efter tempopasset igår. Känns mest som vanlig träningsverk och det är ju helt ok.
Det gör ju inte ont direkt i knäna heller utan är som om man trycker på ett blåmärke. När jag var hos läkaren så sa han att det var för svaga muskler runt knät och det låter ju rimligt men det var trotts allt ett tag sedan jag var där och har tränat många mil sedan dess. Borde ju gett lite resultat i muskelstryka nu tycker man.

1 kommentar:

  1. Jobbigt läge så här tätt inpå varvet.
    Vilovecka kanske är läge nu. Eller eventuellt gå/springa lite lätt.
    Absolut inga hårda pass.

    SvaraRadera