torsdag 21 april 2011

Morgonjogg

Blev inga intervaller igår men som backup-plan hade jag att jag skulle ut på morgonen istället. Jag kom faktiskt upp idag när min sambo gick till jobbet. Bytte om och värmde upp ca 2,5km ner till Friskis, där tänkte jag köra supertusingar. Detta sket sig ordentligt. När jag kört första 400,300,200,100 repetionen i 4:20 fart så kändes det som lårmusklerna bara gav upp. Hade i detta läget svårt att hålla mig på löparbandet. Jag gick av och vilade lite och körde 20 min gym på benen istället. Det måste vara så att jag inte återhämtat mig riktigt ännu. Det var trögt och inget flyt alls även när jag körde lugnt hem i 4 km.
En orsak till min kraftlöshet kan ju vara att jag bestämde mig för att fasta i 24h i går.
16:00 idag får jag börja äta igen. Då blir det kasslersallad och pannkakor.
Förhoppningsvis så är energin tillbaka ikväll, då blir det intervaller om orken finns annars blir det vanlig 10km distans

2 kommentarer:

  1. Fasta och intervallträning låter inte riktigt som att det går ihop. Något du brukar göra?
    Morgonjogg innan frukost passar annars bäst med lågintensiv träning, så att du använder fettet istället för att bryta ner musklerna.

    SvaraRadera
  2. Morgonjogg hör till ovanligheterna, bara nu när man är lite extra ledig som jag kommer iväg på dessa turerna. Försök till intervall blev det bara för jag "slackade" med träningen igår. Fasta händer fakttiskt att jag gör men inte mer än 24h och har aldrig testat att träna efter = Ingen hit. Ska tänka på det du skrev om lågintensiv träning på morgonen. Ganska naturligt att man kör lugnt på morgonen men det kan ju även vara bra att motivera sig varför man kör lugnt.

    SvaraRadera