tisdag 6 mars 2012

Intervaller

Idag var det intervallermed SOK Knallen i Ryahallen. 4X5 min med 60 sek joggvila var det bestämt. Sedan var det Core/ben i mitten av hallen med Linda.
Banan är 200m så jag räknade snabbt ut att jag behövde ligga på ca 50 sek/varv för att komma ner i 4:10-4:20 fart som jag önskade. Detta gick faktiskt alldeles utmärkt. Jag kämpade mig igenom alla intervallerna i ca 4:10 fart. GPS:en fungerar tyvärr inte inne i hallen så det blev manuell mätning. Jag landade nästan på sekunden 50 sek efter varje varv. Jag körde efter pulsen och försökte hålla max 185 och det gick till skillnad från igår jättebra.
Jäkla konstigt att jag var helt sopdålig igår ochså himmla mycket bättre idag? Visserligen är det ju optimalt att träna inomhus på perfekt bana med en massa andra människor men 1:10 snabbare mot igår är ju märkligt. Kankse hade jag bara en riktig skitdag igår.Vi får hoppas på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar