torsdag 1 mars 2012

Rufie och 10 km snabbdistans.

I förrgår var jag på ett Rufiepass med en arbetskamrat. Rufie är brottning/gymnastik. Vi körde mot varandra i ca 30 minuter och jag har fortfarande träningsvärk i hela överkroppen. Han väger visserligen 10kg mer än mig så jag fick nog ta i lite extra men jäklar vilket jobbigt pass det var. Pulsen var uppe som om jag körde intervall hela tiden.


Igår ömmade det ordentligt i kroppen men jag kom ialla fall ut på 10 km snabbdistans. 51:13 slutade det på. Hyffsat nöjd med farten är jag men det känns som att det inte finns så himmla mycket mer att ge just nu. Får jag bara till lite bra träningsveckor nu framöver så borde tiderna börja vandra neråt. Nu är det ny månad då står vi alla på noll igen, bara att börja samla kilometer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar