fredag 11 maj 2012

Dagen innan varvet.

Igår var det lite afterwork på jobbet. Jag har inte ätit så mycket på säkert ett halvår. Jäklar vad gott det var. Nygrillad fläskfile och kyckling i stora lass samt en helt underbar potatisgratäng med en massa grädde,ost och vitlök. Måste säkert gått upp 1kg igår.
Idag blir det bara till att äta lite lagom så det inte finns en massa onödigt i magen tills i morgon. Kanske en jättesnabb runda på någon km och sen totalvila bara. Som löpare hittar man ju alltid på lite ursäkter både innan och efter lopp om det inte skulle gå enligt plan men denna gången kan jag inte riktigt motivera någon bra bortförklaring. Det skulle vara att uppladdningen de sista 3 veckorna inte varit optimal men ur ren kondition/snabbhetsynpunkt så är det nästan skitsamma så jag lägger migg platt. Går det åt helvete i morgon så ska jag helt enkelt säga - Detta är det bästa jag kan just nu. Det är ju rätt fåningt igentligen, ingen som bryr sig om du springer på 1:45 eller 1:55. Det är ju bara du själv som mår bra/dåligt av det. Om jag bara kunde så skulle jag sänka ribban till att "bara" klara en bättre tid än förra årets 1:51:53 men jag vet ju att klarar jag inte 1:45 så kommer jag bli besviken igen. SVT sänder från loppet i morgon så ladda videobandspelaren. NU DJÄVLAR!!!

1 kommentar: