torsdag 31 maj 2012

Årets första Triathlon träning.

Idag kom en arbetskamrat fram och sa "-Idag är det triathlonträning, ska du med ?" Jag funderade i 2 sekunder och sedan var det bestämt. Det blev ett jäkla meckande hemma att få igång cyklen, byta clips på cykeldojjorna, prova våtdräkten så den satt ok, ja mycket blev det innan jag kom iväg. Väl framme ca 10 min för sent så hoppade vi i sjön ialla fall. 300-350m skulle avverkas. Det gick helt ok även om jag fick fuska några gånger och köra ett par vanliga simtag men jag hängde med så långt ialla fall. Sedan var det cykling. De drog iväg i ett djävla tempo och jag fick mjölksyra direkt :D.Efter ett tag så väntade de in mig ialla fall och jag lade mig direkt på rulle och drog inte en meter. Vi cyklade nog ca 20 km och efter omständigheterna så gick det väl ok även om jag har teknik som en sopa. Jag måste helt enkelt ha lite hjälp med inställningarna på cyklen. Nu kör jag "freestyle" och det verkar inte gå något vidare. Löpningen var jag lite orolig för då vaden hade haft lite krampkänning och jag var inte säker på att mitt knä skulle gilla att springa redan men till min förvåning så kände jag ingenting. Så djävla gött. Vi sprang inte mer än knappa 3 km men det gick ändå i hyfsat tempo. De andra körde ett varv till runt sjön men jag klev av för säkerhet skull, dessutom skulle jag hämta sambon på gymmet. Sedan bar det hem och jag avslutade träningsdagen med att klippa gräsmattan i 30 min. Riktigt bra känns det nu. Hoppas bara jag inte får något bakslag i morgon så leker livet.
Så här såg vi ut ungefär *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar