måndag 7 maj 2012

Uppladdningen har börjat.

Jag behöver väl knappast förklara att jag känner mig helt kass just nu men det kan ju inte hindra en till att ladda riktigt och ändå göra sitt bästa. Måste verkligen komma ur denna negativa spiral först. Planen för detta blir att kasta den gamla uppläggningsplanen med ca 4-5 km/dag sista veckan och öka antalet snabba pass istället. Ska köra minst två st snabbpass/dag fram till Onsdag, sedan blir det 1/dag och avsluta med lite snabba rusher bara på Fredag. Nu känns det som kroppen tycker det är helt ok att springa 1-2 km sedan är det totalstopp. Det MÅSTE ändras på. Visserligen kommer detta slita onödigt mycket men jag tror det är bättre att hitta farten och åtminstone känna att det KAN gå bra än att gå och hoppas på att man ska ha en bra dag bara.
Löpning är verkligen berg o dalbana. En dagen känner man sig som en världsmästare och nästa är allt kass och man undrar varför man springer överhuvud taget. Önskar jag kunde vara en sådan person som bara springer för att må bra och skita i allt vad tider heter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar